Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Εγώ και ο Henry, 30 μήνες και 40,000 χιλιόμετρα μετά.

Πέρασαν 30 μήνες από την αγορά και 40,000 χιλιόμετρα. Τι άλλαξε, τι βελτίωθηκε, τι μου ξυνισε στην συμβίωση μου με ένα Ford Mondeo (ο γνωστός σε φίλους ως Henry);


  1. Κόστος Κτήσης. Ο στόχος των 15 σεντ το χιλιόμετρο φαντάζει ανεφικτός στο τέλος της ζωής του οχήματος. Μία πιο λογική τιμή θα είναι στα 20 σεντ το χιλιόμετρο. Βαθμός 7/10.
  2. Εξωτερική εμφάνιση. Ακόμα και σήμερα μου τραβά την προσοχή. Όχι όμως τόσο έντονα όσο στην αρχή. βαθμός 8.5/10.
  3. Εσωτερική εμφάνιση. Τα γραφικά και η πληροφορίες που προσφέρονται στον οδηγό είναι ακριβώς αυτό που θέλει και την στιγμή που την θέλει. Καμία αλλαγή σε σχέση με πριν. Βαθμός 9/10.
  4. Ενημέρωση Οδηγού. Η κατανάλωση σε λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα λέει λίγα πράγματα αν φλερταρεις με τα 4 ως 5 λίτρα. Επιλέγεις την κατανάλωση σε km/lt ή ακόμα καλύτερα σε mpg (miles per gallon). Με τη ρύθμιση σε μίλια ανά γαλονι το όριο των 999 χιλιόμετρων αυτονομία το ξεπερνας γιατί τα 999 μιλια αντιστοιχούν σε πάνω απο 1600 χιλιόμετρα. Βαθμός 9/10.
  5. Αίσθηση χειριστήριων. Δεν αλλάζουν πολλά απο την προηγούμενη δημοσίευση. Συνεχίζει να είναι εύκολη η ενεργοποίηση του LKA. Το κιβώτιο είναι εξαιρετικό όσο δεν του φέρεται κάνεις ως κιβώτιο αγωνιστικού οχήματος. Βαθμός 8/10.
  6. Multimedia. Χαλί μαύρο η κατάσταση με το Sync 2. Αργό και δυστυχώς όχι σταθερό. Ελπίζουμε σε αναβάθμιση στο Sync 3 που είναι μεν αργό αλλά όχι τόσο αργό. Βαθμός 4/10
  7. Ηλεκτρονικά βοηθηματα. Μετά την πρώτη επαφή και το wow effect βλέποντας τα πράγματα με περισσότερη ψυχραιμία μπορώ να βεβαιώσω οτι οι ηλεκτρονικοί βοηθοι μπορούν να κάνουν την οδήγηση μία απόλαυση. Με αυτά το φορτίο του οδηγού γίνεται μικρότερο. Αυξάνεται έτσι η ενεργητικη ασφαλεία. Πότε πια χωρίς όλα τα ηλεκτρονικα καλουδια. Μακάρι να υπήρχαν και άλλα όπως το Blind Spot Monitor και το Adaptive Cruise Control. Βαθμός 8.5 / 10.
  8. Θέση Οδήγησης - άνεση καθίσματος. Ο χρόνος είναι ο καλύτερος δάσκαλος. Το κάθισμα δεν θα κουράσει καθόλου. Αθήνα - Ιωάννινα με μια δεκαλεπτη στάση σε 4 ώρες και ένιωθα φρέσκος όπως το πρωί. Ταξίδι 800 χιλιόμετρων σε μία ημέρα (Τρίκαλα - Καβαλα και πίσω) και πάλι κανένα πρόβλημα. Βαθμός 8.5/10
  9. Χώροι. Σε σχέση με τον νέο Βασιλιά της κατηγορίας υστερεί. Το Superb είναι απλά τεράστιο προσφέροντας χώρους λιμουζινας. Στο ίδιο κόστος. Οπότε... Βαθμός 8.5/10
  10. Άνεση. Η αύξηση της πιέσης των ελαστικών μειώνει το επίπεδο της άνεσης. Δεν το περίμενα αυτό. Με την πίεση όπως την πρότεινει η Ford η αίσθηση του οχήματος που σιδερωνει τον δρόμο παραμένει. Βαθμός 8.5/10
  11. Θόρυβος. Μετά απο 20 μήνες ακούγονται κάποιοι αεροδυναμικοι θορυβοι από το πλαίσιο της πόρτας σε υψηλές ταχύτητες. Το ελαστικό δεν παρουσιάζει οπτικά τουλάχιστον, ίχνη φθορας οπότε μάλλον με τον καιρό το αυτί γίνεται πιο απαιτητικό. Επίσης η εταζιερα πίσω είναι άσχημα σχεδιασμένη με αποτέλεσμα να βγαίνει απο τις βάσεις της. Βαθμός 8.5/10
  12. Οδική συμπεριφορά - φρένα. Οι εντυπώσεις παραμένουν οι ίδιες. Τα φρένα αγκυρες, αν και όπως θα δούμε τα ελαστικά δεν μπορούν να ακολουθησουν πια εξαιτίας και της φθορας τους. Η συμπεριφορά ελεγχόμενη στο όριο. Βαθμός 8.5/10
  13. Οδηγική αίσθηση - τιμόνι. Η Ford έχει παράδοση στα οδηγοκεντρικα αυτοκίνητα. Το τιμόνι είναι καλό αλλά η τεχνητή αίσθηση ξενιζει. Τα ελαστικά μετά από 30,000 χιλιόμετρα και 2 καλοκαιρια δεν έχουν πια την προσφυση που είχαν όταν ήταν καινούργια. Τα πράγματα όμως βελτιωθηκαν ελαφρά βαδιζοντας προς τα 40,000 χιλιόμετρα ειδικά στο στεγνό. Βαθμός 8.5/10.
  14. Κινητήρας. Οι στιγμιαίοι δισταγμοι δεν εξαφανίστηκαν. Η απόκριση του κινητήρα έχει βελτιωθεί, καθώς ο κινητήρας πια έχει στρώσει. Οι επιδόσεις παραμένουν οριακες. Βαθμός 8/10
  15. Κιβώτιο. Ελαφρά βελτίωση. Οι σχέσεις μπαίνουν γλυκά και η αίσθηση θυμίζει διακόπτη υψηλής ακριβείας. Εφόσον δεν αποφασισεις να χειριστεις το κιβώτιο όπως σε ένα Focus RS. Βαθμός 8.5/10
  16. Κατανάλωση. Το θετικό της φθορας των ελαστικών είναι η μείωση της κατανάλωσης. Η μέση τιμή είναι κάτω από το ψυχολογικό οριο των 5 λίτρων στα 100 χιλιόμετρα. Η τελευταία μέτρηση ήταν στα 4.6 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα κινουμενος κυρίως σε περιαστικες διαδρομές με χαλαρό ρυθμό. Βαθμός 8.5/10.
  17. Επιδόσεις. Δεν έχει λογική να μιλάμε για επιδόσεις σε ένα αυτοκίνητο με τον πλέον αδύναμο σε ισχύ κινητήρα. Παρόλα αυτά προσπερνα με ασφάλεια και έχει τη δυνατότητα να κρατήσει πολύ υψηλή μέση ταχύτητα χωρίς να κουρασει τον οδηγό και τους επιβάτες. Βαθμός 6/10.
  18. Αξιοπιστία. Μετά την ψυχρολουσια της πρώτης ημέρας και το λάθος μου με την μπαταρία δεν ακολούθησε κάποιο άλλο συμβάν. Ως τώρα 3 φορές, μετά απο κάποια εμπλοκή με το σύστημα start-stop έχει σταματήσει η λειτουργία του κλιματισμού. Η λύση ήταν απλή. Σταματάς, σβήνεις τον κινητήρα, περιμένεις 10 δευτερόλεπτα, ανάβεις και φεύγεις. Βαθμός 6.5/10
Συνολική βαθμολογία 142.5 στα 180 ή 7.92 στα 10.

Ρεζουμε

Οι 120 ιπποι είναι οριακοί. Ο σωστός βασικός κινητήρας παραμένει ο 1.5 Ecoboost με τα 160 άλογα. 

Στο τι θα ήθελα και στο τι κρατώ δεν υπάρχουν διάφορες σε σχέση με τις προηγούμενες δημοσίευσεις. Αυτό που μου προκαλεί δυσαρεσκεια είναι το γεγονός οτι η Ford θα σκοτώσει το Mondeo όπως και κάθε sedan καθώς η αγορά σε Ευρώπη και Αμερική θέλει SUV και Trucks. 



Φωτογραφίες 

Το trip computer παραμένει το ίδιο αισιόδοξο (περίπου 0.35 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα).

Λεπτομέρεια απο το καζανακι της εξάτμισης. Όπως είναι αναμενόμενο οι φθορές είναι εντός των λογικων ορίων. 

Λεπτομέρεια απο το πελμα του ελαστικου στα 34,000 χιλιόμετρα. 

Απλό, λιττο και απέριττο. Φωτισμός follow me home χωρίς το wow factor των Γερμανών.

Λεπτομέρεια της πίσω ανάρτησης πλησίον της πλύμνης. 

Κάπου στα βουνά. 

Από τις λίγες φορές που ο Henry θα απολαύσει τις υπηρεσίες ενός πλυντηρίου. 

Ως σαν το λευκό φάντασμα μέσα στις σαπουναδες. 

Χειμώνας 2017 και Αριαδνη. Ο Henry στα άσπρα (κατά το ήμισυ).

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

FORD MONDEO - Πρώτες Εντυπώσεις και αναλυτική παρουσίαση

Εισαγωγή Πως επιβιώνεις με ένα όχημα 1500 κιλών, με συνολική επιφάνεια κατάληψης οδού 10 τετραγωνικά μέτρα στο κέντρο της Αθήνας, χωρίς να έχεις το δικό σου χώρο στάθμευσης; Η σύντομη απάντηση. Δύσκολα. Η όχι τόσο σύντομη απάντηση στο κείμενο (σεντόνι) που ακολουθεί. Όλα του γάμου δύσκολα λοιπόν και η νύφη .... Σχεδόν 3000 χιλιόμετρα μετά και 50 ημέρες διαβίωσης με το Ford Mondeo 1,5 tdci στην έκδοση Titanium. Τι μου αρέσει τι με χαλάει και τι θα ήθελα; Το αντικείμενο του πόθου Η πρώτη εντύπωση. Χώροι! Στην έκδοση hatchback αν ρίξεις τα πίσω καθίσματα μπορείς να κοιμηθείς χωρίς να διπλώσεις τα πόδια σου (και ο γραφών είναι 1.85m). Αλλά στους στενούς δρόμους του κέντρου της Αθήνας το πλεονέκτημα αυτό είναι συνάμα και μειονέκτημα. Οι αισθητήρες παρκαρίσματος είναι απαραίτητο αξεσουάρ και συγχαρητήρια που η Ελληνική αντιπροσωπεία τους προσφέρει στο βασικό εξοπλισμό. Τα πολύ φαρδιά, για την κατηγορία του αλλά όχι για το βάρος του ελαστικά, σε συνδυασμό με την εμπρός κίνηση έχουν ως...