Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ενεργητική Ασφάλεια. Ένας αφανής ήρωας.

Ταξίδι αστραπή προς τα Λουτρά της Ωραίας Ελένης με επιστροφή.

Ταχύτητα "Vlim+10" χιλιόμετρα. Το ταξίδι ολοκληρώθηκε σε λιγότερο από μία ώρα, σε κάθε κατεύθυνση. Λόγω του προχωρημένου της ώρας οι δρόμοι της Αθήνας ήταν άδειοι. Οπότε τα λιγότερο από 100 χιλιόμετρα ήταν παιγνίδι.

Πρώτο ταξίδι με Cruise Control + Lane Keeping Aid on σε όλη τη διαδρομή για τον Henry τουλάχιστον στα κομμάτια του κλειστού αυτοκινητόδρομου. Τα πόδια αναπαυτικά λοιπόν με το τιμόνι να "στρίβει μόνο του" για να βοηθήσει τον οδηγό να κρατήσει το όχημα στη λωρίδα του.

Το παρατσούκλι "χιλιομετροφάγος" ταιριάζει γάντι στην αίσθηση που είχα από το αυτοκίνητο. Ο θόρυβος ήταν ανύπαρκτος. Η οδήγηση πανεύκολη. Τα φώτα Led έκαναν τη νύχτα ημέρα.

Στη διαδρομή από τα διόδια Ασπροπύργου ως την έξοδο για Επίδαυρο θα μπορούσε κάνεις να μην έχει τα χέρια στο τιμόνι. Κάτι που φυσικά δεν γίνεται. Ακόμα. Ο άδειος δρόμος μου έδωσε την ευκαιρία να δοκιμάσω την αποτελεσματικότητα του Lane Keeping Aid. Ταξίδι στη μεσαία λωρίδα και τα χέρια λίγο πριν τη στροφή μακριά από το τιμόνι. Μετά από 10 δευτερόλεπτα και με το αυτοκίνητο να εκτελεί τον ελιγμό, ένας διακριτικός μεν αλλά αρκούντως ενοχλητικός ήχος και σειρά φωτεινών ενδείξεων στο ταμπλό σου υπενθυμίζουν ότι δεν πρέπει να το κάνεις. Ταυτόχρονα η όποια μουσική από το ηχοσύστημα διακόπτεται για να μην καλύψει την ηχητική ειδοποίηση.

Αν δεν βάλεις τα χέρια στο τιμόνι δεν ξέρω τι γίνεται. Αλλά δεν θα μου προκαλούσε αίσθηση αν ένα όχημα θα έμπαινε με ασφάλεια στην Λ.Ε.Α. (Λωρίδα Εκτάκτου Ανάγκης) για να σταματήσει ως ότου ο οδηγός ξυπνούσε. Κάτι σωτήριο για τόσους και τόσους συνανθρώπους μας που ως σήμερα έχουν χάσει τη ζωή τους. Γιατί κοιμήθηκαν πάνω στο τιμόνι.

Μου άρεσε ιδιαίτερα η λειτουργία "υπόδειξη στροφής" των προβολέων Adaptive Led. Τι είναι αυτό; Ο αισθητήρας του Lane Keeping διαβάζει τα όρια του δρόμου. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της ανάκλασης του φωτός από τα ανακλαστικά στα Jersey (λευκό αριστερά και κόκκινο δεξιά). Με οδηγό τα ανακλαστικά αυτά, η δέσμη στρέφεται από αριστερά προς τα δεξιά ως το τέλος της στροφής. Η ταχύτητα σάρωσης δίνει, στον οδηγό, την αίσθηση του πόσο κλειστή ή ανοιχτή είναι η στροφή αυτή. Πρακτικά πριν ο/η οδηγός μπει σε αυτή, μπορεί να γνωρίζει τι τον/την περιμένει.

Τι σημαίνουν όλα αυτά με απλά λόγια; Η άνεση της οδήγησης είναι τέτοια και ο φόρτος εργασίας του οδηγού τόσο χαμηλός, που εύκολα κάποιος κουρασμένος από τις ημερήσιες δραστηριότητες, θα μπορούσε χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα και επιπλέον κίνδυνο, να οδηγήσει ως και 200 χιλιόμετρα μέσα σε ένα βράδυ και να φτάσει στον προορισμό του ατσαλάκωτος. Όλα αυτά αποτέλεσμα της διαθέσιμης τεχνολογίας.

Σε αντιδιαστολή, θυμάμαι ακόμα με τρόμο, ένα νυχτερινό ταξίδι που είχα κάνει ως επιβάτης 30+ χρόνια πριν, με ένα Opel Kadett, όπου τα φώτα "κεριά", ο θόρυβος στο χώρο των επιβατών, η έλλειψη κάθε βοηθήματος και ένα οδικό δίκτυο όπου το δρόμο, φώτιζαν τα λαμπάκια σε στυλ τσίρκου της κάθε νταλίκας "φονιά", που ο άτυχος οδηγός επιβατικού, έπρεπε να μοιραστεί μαζί της.

Σε λιγότερο από 15 χρόνια, τα τροχαία δυστυχήματα θα είναι τόσο σπάνια που θα είναι νέα στα δελτία ειδήσεων. Σε αντιδιαστολή μόλις πριν από 15 χρόνια η Ελλάδα κάθε χρόνο μετρούσε πάνω από 2000 νεκρούς το έτος. Όταν σήμερα αυτοί είναι λιγότεροι από 1000 άτομα. Με οφέλη, αν αναλογιστούμε και το οικονομικό κόστος των βαριά τραυματισμένων, που ανέρχονται σε πολλά δις ευρώ.

Το μέλλον για την Ελλάδα όμως δεν είναι τόσο λαμπρό. Η κυβέρνηση, όπως και οι προηγούμενες, ετοιμάζει νέα φορολογική επιδρομή με στόχο την άντληση από έμμεσους φόρους 1,8 δις € επιπλέον. Μέσα από την ακριβότερη χρήση του αυτοκινήτου. Αντάλλαγμα οι μειώσεις των τελών κυκλοφορίας. Μειώσεις που πρακτικά, δεν θα φτάνουν να καλύψουν τη δαπάνη για διόδια και καύσιμα για δύο ταξίδια από και προς Θεσσαλονίκη το έτος. Ακόμα και στην πλέον ευτυχή, όχημα πολλών κυβικών με μείωση τελών ως και 50%, συγκυρία.

Αλλά αυτό δεν μειώνει τη διαρκή προσπάθεια των εταιρειών να μας προσφέρουν, πιο ασφαλή οχήματα. Που στην τελική είναι και το ζητούμενο στην αυτοκίνηση. Να χαίρεσαι τα οφέλη της, χωρίς να πρέπει να πληρώνεις φόρο αίματος.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

FORD MONDEO - Πρώτες Εντυπώσεις και αναλυτική παρουσίαση

Εισαγωγή Πως επιβιώνεις με ένα όχημα 1500 κιλών, με συνολική επιφάνεια κατάληψης οδού 10 τετραγωνικά μέτρα στο κέντρο της Αθήνας, χωρίς να έχεις το δικό σου χώρο στάθμευσης; Η σύντομη απάντηση. Δύσκολα. Η όχι τόσο σύντομη απάντηση στο κείμενο (σεντόνι) που ακολουθεί. Όλα του γάμου δύσκολα λοιπόν και η νύφη .... Σχεδόν 3000 χιλιόμετρα μετά και 50 ημέρες διαβίωσης με το Ford Mondeo 1,5 tdci στην έκδοση Titanium. Τι μου αρέσει τι με χαλάει και τι θα ήθελα; Το αντικείμενο του πόθου Η πρώτη εντύπωση. Χώροι! Στην έκδοση hatchback αν ρίξεις τα πίσω καθίσματα μπορείς να κοιμηθείς χωρίς να διπλώσεις τα πόδια σου (και ο γραφών είναι 1.85m). Αλλά στους στενούς δρόμους του κέντρου της Αθήνας το πλεονέκτημα αυτό είναι συνάμα και μειονέκτημα. Οι αισθητήρες παρκαρίσματος είναι απαραίτητο αξεσουάρ και συγχαρητήρια που η Ελληνική αντιπροσωπεία τους προσφέρει στο βασικό εξοπλισμό. Τα πολύ φαρδιά, για την κατηγορία του αλλά όχι για το βάρος του ελαστικά, σε συνδυασμό με την εμπρός κίνηση έχουν ως...